Administraties

Een deugdelijke financiële administratie is voor elke onderneming cruciaal. Het geeft inzicht in de ontwikkeling van de omzet en winst van het bedrijf en het helpt om de strategie te bepalen. Vanuit de administratie krijgt u de noodzakelijke informatie waarmee u kunt sturen en tijdig – indien nodig – de organisatie van uw onderneming kunt bijsturen.
Ondernemers willen ondernemen en dat begrijpen wij maar al te goed. Het voeren van een administratie is niet altijd het leukste werk voor u als ondernemer en vaak kan het (te)veel kostbare tijd in beslag nemen. Tijd die u beter kunt besteden aan uw onderneming en uw klanten.
Mediair Administratie biedt een compleet administratief dienstenpakket. Wij kunnen voor u de totale administratie uit handen nemen zodat we u op dat vlak volledig ontzorgen, maar ook voor controle en begeleiding bij uw dagelijkse administratieverwerking kunt u bij ons terecht. Uw administratie online verzorgen is een van de eigentijdse diensten die wij u kunnen bieden en waar steeds meer organisaties voor kiezen. U kunt zelf de administratie voeren, of u kunt meekijken in de administratie die wij voor u verzorgen. Uiteraard bepaalt u wat het beste bij u past, maar welke variant u ook kiest, wij zorgen dat u 100 procent tevreden en altijd up-to-date bent.

Jaarrekeningen

De balans is voor elk bedrijf belangrijk. Welke veranderingen zijn er, hoe staat het met de debiteuren en crediteuren, wat bent u verschuldigd aan BTW en belasting? Veel vragen, wij zorgen voor de antwoorden!
Uw jaarrekening is in meerdere opzichten van groot belang. Het vertelt u waar u staat als bedrijf en die gegevens zijn belangrijk voor uw bank en de fiscus. Alle reden dus om dat goed én tijdig te regelen.

Mediair Administratie kan uw jaarrekening samenstellen, controleren en – indien nodig – certificeren. In samenwerking met een accountant binnen ons netwerk zijn alle benodigde accountantsverklaringen voor u te verzorgen.

In deze dynamische wereld wordt de vraag naar digitale en tussentijdse rapportages en jaarrapportages alsmaar groter. Om hierin te voorzien werken wij met de rapportagesoftware van Visionplanner. In het online portal van Visionplanner kan iedere klant de eigen cijfers raadplegen. Tussentijds of 1 keer per jaar, afhankelijk van de klantwens en de situatie. Mediair zorgt voor de juiste balans.

Belastingaangiften

Fiscale wet- en regelgeving veranderen continu. Het is voor ondernemers haast onmogelijk om naast de drukke dagelijkse werkzaamheden voor de eigen onderneming, op de hoogte te blijven van alle fiscale regels én mogelijkheden. Wij volgen de ontwikkelingen op belastinggebied op de voet en vertalen deze in begrijpelijke taal en laten u optimaal profiteren van alle kansen die nieuwe spelregels met zich meebrengen. Voor zowel de ondernemer als de particulier kunnen wij alle voorkomende belastingaangiften verzorgen, waaronder:

  • Inkomstenbelasting

  • Omzetbelasting/BTW

  • Vennootschapsbelasting

  • Loonheffingen

  • Erf- en schenkbelastingen

Loonadministratie

Iedere werknemer heeft recht op loon naar werken. Daarmee begint het, maar iedereen heeft ook recht op een overzichtelijke maandelijkse salarisspecificatie met daarop de juiste verwerking van bruto naar netto loon. Wij verzorgen voor een keur aan bedrijven – van klein tot groot in diverse sectoren – de complete loonadministratie, inclusief loonstroken, aangiften loonheffingen, de benodigde jaaropgaven etc. Wij zorgen dat alles tot in de puntjes én tot achter de komma klopt.

Sinds 2018 werken wij met de gebruiksvriendelijke online portal van Nmbrs. In deze portal kan de complete salarisadministratie en HR-documentatie online worden bewaard. Afhankelijk van de wensen van de werkgever krijgt iedere medewerker toegang tot zijn complete digitale dossier. Honderd procent inzicht, overal en altijd, dat is helemaal van deze tijd.

Fiscale advisering

U moet als ondernemer op tijd aan al uw fiscale verplichtingen voldoen, maar natuurlijk wilt u niet meer betalen dan strikt nodig is. De belastingspecialisten van Mediair kennen de belastingwetgeving tot in detail en geven u hierover graag advies waarbij wij u maximaal laten profiteren van alle fiscale voordelen en regelingen.

Of het nu gaat om inkomstenbelasting, omzetbelasting, vennootschapsbelasting, loonheffingen of successie- en schenkingsrecht, al deze regelingen kennen voor ons geen geheimen. Hoe beter we u kennen, hoe beter we u kunnen adviseren en daarom investeren we graag in de relatie met u. Wij zorgen ervoor dat uw belastingaangiften tijdig worden verwerkt en dat u zich kunt focussen op uw business.

We zijn u op 2 locaties van dienst:

Alle kennis onder één dak, of eigenlijk twee omdat we opereren vanuit twee kantoren.
Waar u ook gevestigd bent, wij zitten altijd dichtbij want tegenwoordig kan er heel veel remote – en 100% veilig – geregeld worden en op eerste verzoek komen we uiteraard bij u aan tafel.

KANTOOR ROOSENDAAL

Vijfhuizenberg 145
4708 AJ  Roosendaal
T 0165 – 523 590
E info@mediairadministratie.nl

KANTOOR IJSSELSTEIN

Boerhaaveweg 36
3401 MN  IJsselstein
T 030 – 760 11 33
E info@mediairadministratie.nl

Direct contact of waarmee kunnen wij u van dienst zijn?

Neem vandaag nog, voor een verfrissende blik op de financiële en fiscale situatie van uw bedrijf of van uw privésituatie, contact op met Mediair Administratie.

Bedankt voor uw bericht. Het is verzonden.
Er is een fout opgetreden bij het verzenden van uw bericht. Probeer het later opnieuw.